Fără categorie

Ministrul Trif: A fost iniţiată plata ultimei tranşe necesare finalizării domeniului schiabil de la Voineasa

Ministrul Turismului, Bogdan Trif, aflat miercuri într-o vizită de lucru în staţiunea Voineasa, a anunţat că ministerul a iniţiat procedurile pentru plata ultimei tranşe de bani, în sumă bani de 1,075 milioane de lei, necesare pentru finalizarea domeniului schiabil de la Obârşia Lotrului.

El a precizat că până acum Ministerul Turismului (MT) a plătit pentru acest proiect, demarat în urmă cu opt ani, 106 milioane de lei.

"Din acest moment, ministerul s-a achitat de orice obligaţie financiară, este rândul autorităţilor locale să finalizeze construcţiile în aşa fel încât Voineasa să devină ceea ce am sperat cu toţii, un domeniu schiabil de care să se bucure turiştii, în condiţii de siguranţă şi confort! Am deblocat un proiect început în urmă cu 10 ani, este o investiţie mult prea importantă pentru a o lăsa în acelaşi stadiu în care am găsit-o, pierdută printre responsabilităţi aruncate de la unii la alţii. Important este că din sezonul viitor turiştii vor avea la dispoziţie o pârtie modernă, cu tot confortul de rigoare, de la parcare, la tot felul de activităţi de agrement", a declarat Bogdan Trif, citat într-un comunicat de presă al Ministerului Turismului, transmis miercuri AGERPRES.

Primarul din Voineasa, Gabriel Năstăsescu, a precizat, pentru AGEPRES, că toate obiectivele propuse prin proiect au fost finalizate încă din luna decembrie a anului trecut, prin plata făcută acum de Ministerul Turismului administraţia locală urmând să scape de sechestrul instituit pentru plata datoriilor pe care le are către constructorul domeniului.

"Constructorul, care avea pârtia în exploatare în urma sechestrului instituit pentru recuperarea datoriilor pe care le aveam către el, nu va rămâne să administreze pârtia. Pregătim o licitaţie pentru desemnarea unui nou administrator. Am înfiinţat deja şi o firmă pe lângă primărie care să preia exploatarea acestui domeniu. Pregătim şi un studiu de fezabilitate pentru montarea a încă două telescaune – unul de la baza pârtiei (cota 1.300 metri) şi încă unul de la cota 1.650 metri până la cota 1.850 metri. Avem în plan şi aducţiunea de apă în vederea instalării unor tunuri de zăpadă şi alte multe investiţii pentru dezvoltarea zonei. Sursele de finanţare ar urma să fie fondurile guvernamentale, ministrul Trif asigurându-ne de toată disponibilitatea pentru realizarea lor", a afirmat primarul Năstăsescu.

Proiectul pârtiei Transalpina Ski Resort a fost realizat în cadrul programului "Dezvoltarea infrastructurii de agrement în staţiunea Voineasa", cu finanţare de la Ministerul Turismului, în timpul mandatului Elenei Udrea. Lucrările au demarat în septembrie 2011, prima pârtie din cadrul proiectului fiind deschisă în decembrie 2012. Valoarea totală a investiţiei se ridica la aproximativ 35 de milioane de euro şi prevedea, printre altele, realizarea unei telegondole, a unui telescaun, a două teleschiuri, precum şi construirea unei parcări supraetajate, pe 5 nivele, cu o capacitate de 400 de autovehicule.

În luna mai 2013, firma constructoare a trecut în conservare pârtia, deşi mai avea de realizat mai puţin de 10 la sută din proiect, şi a dat în judecată Primăria Voineasa pentru recuperarea datoriilor, după ce guvernarea Ponta din acea perioadă a anunţat că nu mai dispune de fonduri pentru continuarea lucrărilor. În 2014, pârtia a fost pusă sub sechestru, iar firma constructoare a devenit administratorul domeniului. În 2017, Primăria Voineasa a semnat cu Ministerul Turismului un nou contract de finanţare în valoare de 15 milioane de lei, iar lucrările au fost reluate.

Domeniul schiabil Transalpina Ski Resort este amenajat pe versantul nordic al munţilor Lătoriţei, în apropierea lacului Vidra, la altitudini cuprinse între 1.300 metri şi 1.955 metri. În prezent, în zonă sunt 9 kilometri de pârtii, cea mai lungă având 2.300 de metri. AGERPRES / (AS – autor: Ramona Dincă, editor: Marius Frăţilă, editor online: Alexandru Cojocaru)

 

 Sursa foto: Ministerul Turismului/Facebook.com

Sursa: Agerpres

Back To Top